Aanbevelingen thema-avond binnenstad

20 oktober 2022
Dinsdag 18 oktober was de PvdA Weert aanwezig bij een thema-avond over de toekomst van de Weerter binnenstad. Ondernemers, bewoners, raadsleden en andere geïnteresseerden gingen met elkaar de discussie hierover aan.

Onder andere makelaar Dolf Geleijns en HEMA-baas René Witte kwamen aan het woord, en de gepresenteerde stellingen zorgden voor een levendige discussie. Een aantal aanbevelingen kwamen naar voren, zoals;
• Zorg voor een goede mix tussen wonen, werken en winkelen en maak van Weert een stad waar het fijn wonen en leven is.
• Profileer het station en de Stationsstraat als aanloopstraat naar het centrum.
• Weertenaren mogen best trotser zijn op de eigen stad; vaak is men veel te negatief.
• Samenwerking tussen diverse organisaties/stakeholders is een must; BIZ-ondernemer, BIZ-vastgoed en centrummanagement moeten samen iets goeds neer gaan zetten.
• Heroverweeg het betaald parkeren door bv. eerste 2 uur gratis of blauwe zones.

Daarnaast werden tal van ideeën geopperd over o.a. meer aankleding van de binnenstad, meer betaalbare woningen, ruimtes voor startende jonge ondernemers, eenrichtingverkeer op de singels, het inrichten van de Nieuwe Markt voor evenementen, en nog veel meer.

De vier organiserende oppositiepartijen PvdA Weert, DUS Weert, CDA Weert en GroenLinks Weert hebben goed geluisterd naar deze ideeën en aanbevelingen en sloten de discussie met een kort commentaar op hetgeen dat naar voren kwam. Wij zullen ons best doen dit waar mogelijk te vertalen binnen het gemeentehuis!