8 mei 2015

UITBREIDING VAN PARKEERPLAATSEN BIJ “BATAVIEREN” DE GRASWINKEL.

Eindelijk komen er extra parkeerplaatsen bij het sportcomplex aan de “Fuut” in de Graswinkel. Na ruim anderhalf jaar overleg met de Gemeente Weert is men donderdag gestart met de aanleg van extra parkeerplaatsen.

Reeds in november 2013 is door de Gemeente Weert toegezegd dat tegenover de Batavieren 6 insteek parkeerplaatsen zouden komen en aan de kant van de Batavieren 2 invalide parkeerplaatsen zouden worden aangebracht.
Na enige tijd werd er begonnen met twee parallel parkeerplaatsen aan de overkant. Daarna niets meer. Hiermee werd niet alleen het problem niet opgelost, maar werd het geheel een rommeltje. Waaraan vele in de wijk Graswinkel zich flink ergerde.

De Wijkraad Graswinkel gaf dit aan op de bijeenkomst in Keenterhart van de PvdA Weert op 2 maart. De PvdA Weert heeft dit opgepakt en heeft begin mei hierover overleg gehad met betreffende Wethouder Litjens. Deze heeft toen direct alles in het werk gezet, zodat dit probleem zo snel mogelijk opgelost zou worden. Er worden nu 7 insteek parkeerplaatsen en 3 invalide parkeerplaatsen aangelegd.

Afgelopen donderdag 7 mei zijn de werkzaamheden gestart. Hiermee heeft de wethouder aangegeven dat problemen ook snel opgelost kunnen worden. Een goede samenwerking tussen de wijkraad, PvdA Weert en Wethiouder Litjens.

De PvdA Weert vindt dat Wijkraden en dorpen een belangrijke functie hebben in de Weerter gemeenschap. We zullen als Weerter fractie de Wijk- en Dorpsraden dan ook blijven steunen.

Foto: 7 mei is gestart met de werkzaamheden aan het Sportpark.