Door op 17 december 2016

Steunfractie PvdA Weert op bezoek bij SJ Gasthuis en bij CUWEERT.

Vrijdag 16 december heeft de Steunfractie van de PvdA Weert een bezoek gebracht aan Sint Jans Gasthuis (SJG) en bij het CUWeert.

De PvdA Weert vindt het belangrijk om te weten wat er in Weert gebeurt.

Omdat het SJG erg belangrijk is voor Weert en omstreken wilde we graag eens in gesprek met de Drectie van het SJG. Hier kregen ze een heldere uitleg van de ontwikkelingen bij ons Gasthuis. En ze zitten daar niet stil.

Een mooie ontwikkeling is de verbouwing van de “Eerste Hulp”. Deze ondervind een totale vernieuwing. Gekeken wordt er naar de belangen van de patient. Ook wordt er ruimte gemaakt voor de Huisartsenpost. Deze gaat verhuizen van de huidige plek naar het SJG. Vooral bij spoedgevallen een hele verbetering. Als je ziet wat er de afgelopen jaren is gebeurt, dan kun we alleen maar vaststellen dat de Patient bij het SJG centraal staat. We mogen blij zijn dat we in onze regio zo`n ziekenhuis hebben liggen.

Daarna kregen de Steunfractie een duidelijke uitleg van CUWeert over hun plannen. Deze organisatie wil Weert aantrekkelijker maken voor het winkelende publiek en voor de toeristen die Weert bezoeken. Ze willen het centrum van Weert aantrekkelijk maken. De eerste stappen zijn al gemaakt in hun huidige pand aan de Beekstraat. Het is de bedoeling om het voorproef project uit te breiden naar meerdere leegstaande winkelpanden door de stad. Het zou mooi zijn als er een route door de stad loopt en dat door verschillende projecties een verhaal, waarbij met diverse participanten en onderwijs samengewerkt kan worden, verteld wordt. Dat is de toevoegde waarde van een routing door stad. Aan ideeën ontbreekt het CUWEERT niet. Meerdere voorstellen om Weert op de kaart te zetten zijn al in voorbereiding.

Theo Derksen gaf een heldere uitleg over de plannen die ze hebben. Mooi initiatief dat zeker een vervolg moet hebben.

Afsluitend heeft de Steunfractie van de PvdA Weert nog genoten van een heerlijke maaltijd bij Restaurant Amuse in het C-kwartier.