13 december 2015

PvdA Weert op bezoek bij het Repair Café

REPAIR CAFÉ   “WEGGOOIEN? MOOI NIET!

Wat doe je met een broodrooster of stofzuiger die het niet meer doet? Of met een fiets waarvan het wiel aanloopt? Met die blouse die je zo graag draagt , waarvan de kraag loslaat ? Die gooi je toch niet zomaar weg. De wijkraden Groenewoud en De Biest zijn een prachtig initiatief gestart. Iedere 2e zaterdag van de maand van 13.00 tot 16.00 uur (M.u.v. van de vakantie maanden juli en augustus) kun je in Weert op Dr. Kuyperstraat 221 terecht met deze spullen.

Diverse enthousiaste stadgenoten helpen hier gratis bij alle mogelijke reparaties. Tussen 13.00 uur en 16.00 uur staan diverse vaklui klaar: naaisters, electriciens en een fietsenmaker helpen u graag.

Door apparaten te repareren verklein je de afvalberg. Veel dingen krijgen hierdoor een tweede leven. Maar ook is het goed voor de onderlinge kontakten. Je leert je buren beter kennen. Samen repareren kan leiden tot heel leuke sociale contacten in jouw buurt.

PvdA Weert bracht zaterdag 12 december een bezoek aan dit Repair Café.        Wim Janssen en Cees Schreuder bekeken hoe de vrijwilligers in deze wijken goed werk leverde. Er was een zeer positieve en goed georganiseerde organisatie. Deze organisatie houdt zich aan de regels die gelden volgens de landelijke regels. Echt een verreiking voor Weert waarvan alle Weertenaren kunnen profiteren. Zaterdag 9 januari is het Repair Café weer open.

kijk op Repair Café.nl

FACEBOOK REPAIR CAFÉ