Gewoon voor gewone mensen

1 november 2017

Als mijn dochter straks op zich zelf gaat wonen is er dan een betaalbare huurwoning beschikbaar? Als mijn moeder straks zorg nodig heeft krijgt ze die dan Als ik de politie bel komt die ook? Als ik werkeloos word kan ik dan hulp krijgen bij het vinden van een nieuwe baan? Blijven de gemeentelijke belastingen voor mij betaalbaar? Vragen en zorgen van gewone Weerternaren. Zaken waar de politiek een oplossing voor moet vinden. Vragen en zorgen die bij de PvdA Weert al jaren centraal staan en dat ook in de toekomst zullen blijven.

Veel Weertenaren hebben geen grote wensen of eisen. Doen trouw hun werk en betalen keurig hun belasting. Zij mogen verwachten dat de politiek oog heeft voor hun zorgen en ze niet alleen zien als melkkoe.

Voor ons is het belangrijk dat de gewone Weertenaar goed en veilig kan wonen in Weert. Er op kan vertrouwen dat wanneer het even tegen zit de gemeente de helpende hand biedt. Dat problemen als bijvoorbeeld wateroverlast na een stevige regenbui zoveel als mogelijk wordt voorkomen. Dat de straten, het groen, de scholen en de voorzieningen in de wijk of het dorp op orde zijn. Dat er genoeg kansen zijn op werk en ontspanning. Dat er voldoende winkels zijn. Dat we gewoon trots kunnen zijn op onze gemeente.

Het lukt ons als PvdA Weert niet altijd even goed om dat voor elkaar te krijgen. We zijn ook niet de baas in Weert. En Den Haag helpt ook niet altijd even goed mee. Maar elke dag weer opnieuw zetten we ons in om het voor de bewoners in onze gemeente een beetje beter te maken. Stap voor stap. Politiek voor gewone mensen dat is waar de PvdA in Weert voor staat. Vroeger, nu en in de toekomst.

Leon Heuvelmans