Door op 9 november 2016

FIETS EN WANDELPADEN SNAKKEN NAAR GROOT ONDERHOUD IN WEERT.

Naar aanleiding van een klein bericht in de Limburger kreeg de PvdA Weert 27 klachten van inwoners over slechte wandel en fietspaden.

Hierop heeft de Weerter fractie onderzoek gedaan naar de staat van deze paden. In het centrum, in de wijken en dorpen, maar ook in het buitengebied is enorm veel onderhoud nodig. In Moesel waren plekken waar volgens buurtbewoners al 15 tot 20 jaar geen onderhoud meer is geweest. Eenfiets/wandel pad waar je voorzichtig moet zijn dat je niet met je voorwiel vast komt te zitten. In Swartbroek bij bejaardenwoningen ligt het troittoir schots en scheef. Probeer hier maar eens door te komen met een rollator of een rolstoel.

Groenewoud op de Schuttebeemd is het trottoir zeer slecht. In de wijk Leuken is de Middelstestraat een ergenis. En in Leukerhof ligt alles schots en scheef. Je waant je in de “weerterbergen”. Molenakker, Boshoven en niet te vergeten het Centrum, overal is flink wat onderhoud nodig. Op de Singels rond de binnenstad liggen veel tegels los en omhoog. Vooral voor oudere mensen ontstaan hier gevaarlijke situaties. Maar ook in diverse aanliggende straten is onderhoud noodzakelijk.

In het buitengebied ligt achter de Gamma een mooi fietspad van de Roermondseweg naar de Koekoeksweg. Jammer dat het gros van de tegels schots en scheef of los liggen. Door het bos bij de “Weerterbergen” is jaren geleden een mooi wandelpad aangelegd in de Weerterheide. Mooi om zondags te gaan wandelen. Maar de bomen hebben het geasfalteerde pad op heel veel plaatsen flink omhoog geduwd. Hier moet je goed ter been zijn om er nog te kunnen wandelen. 27 klachten kregen wij binnen. Waarschijnlijk is dit maar een klein deel van het totaal.

Alles wat je aanlegt heeft onderhoud nodig. Dit is men vergeten in Weert. Nu is dit onderhoud snel nodig om ongelukken te voorkomen. De PvdA Weert gaat , vandaag 9 november 2016 aan de betreffende Wethouder van de Gemeente Weert, vragen stellen. De opdracht is: Maak snel werk van de gevaarlijke punten. Loop alle wijken en dorpen na. Er zijn veel meer plekken waar de situatie zorgwekkend is. Repareer om ongelukken te voorkomen en plan waar nodig groot onderhoud in.