Door op 13 januari 2016

Bezoek aan het Cwartier

Bezoek aan het Cwartier

Op vrijdag 8 januari hebben bestuur, fractie en steunfractie van de PvdA Weert een bezoek gebracht aan het Ckwartier, d.w.z. het oude stadhuis in de Beekstraat in Weert. Velen van ons waren benieuwd wat de mannen Brian Voesten en John Jacobs ervan hadden weten te maken. We werden aangenaam verrast. Met verhoudingsgewijs eenvoudige aanpassingen waren mooie ruimtes gecreëerd in overleg met de gebruiker.

Zo beschikt Punt Welzijn op de bestuursverdieping over een eenvoudig ingerichte doch hippe kantoortuin met uitzicht richting Rabobank. De van oorsprong wat zakelijke grijze stalen kasten waren omtimmerd met licht getint hout waardoor het meer een IKEA uitstraling kreeg wat versterkt werd door de grote hanglampen met oranje rode kap.

Was dit op deze manier ook niet mogelijk geweest voor de huisvesting van de gemeenteambtenaren? En zo ging het verder, met elke ruimte zijn eigen stijl afhankelijk van de smaak en de wensen van de gebruiker. Aan het eind van de rondleiding konden we maar één conclusie trekken: Een geweldig initiatief dat als het een beetje meezit ook goed uitpakt voor de binnenstad.

Voordat we afscheid van de mannen namen konden we natuurlijk niet om de politiek heen. De beste raad die zij ons konden geven was: gemeente, sta open voor ondernemers die  op een andere, meer creatieve manier met ondernemen bezig willen zijn. Geef hen de ruimte en het vertrouwen om aan de slag te gaan.

De PvdA Weert wil op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het Cwartier. Dit zijn namelijk beslissingen van de Gemeenteraad van Weert. Wij hebben hier dan ook een positief gevoel aan overgehouden.